Luxid kiihdyttää kansainvälistä kasvuaan ostamalla yhdysvaltalaisen TriComB2B:n

Luxid ostaa yhdysvaltalaisen B2B-markkinointiviestintään erikoistuneen TriComB2B:n. Yrityskaupassa syntyy 160 henkilöä työllistävä globaali yhtiö, joka keskittyy luovaan dataohjattuun markkinointiin. Kuvassa Luxidin toimitusjohtaja Pasi Voho (keskellä) sekä yrityskaupan jälkeen Luxidin USA:n liiketoimintojen johtovastuun jakavat TricomB2B:n johtajat Chris Eifert (oik.) ja John Buscemi.
Suomen suurimpiin markkinointiyhtiöihin lukeutuva Luxid Group ostaa yhdysvaltalaisen B2B-markkinointiviestintään erikoistuneen TriComB2B:n. Yrityskauppa vahvistaa Luxidin globaalia palvelutarjoomaa ja nopeuttaa yhtiön kasvua Yhdysvalloissa.
Yrityskaupan jälkeen Luxid Group työllistää yli 160 työntekijää.
Yhtiön toimitusjohtajana jatkaa Pasi Voho. TriComB2B:n johtohahmot Chris Eifert ja John Buscemi jatkavat Luxidin Yhdysvaltain liiketoiminnan johtajina.
Kotimaisen pääomasijoittajan Voland Partnersin tuella toteutettava yrityskauppa on merkittävä askel Luxidille, jonka tavoitteessa nousta maailman johtavien B2B-markkinointitoimistojen joukkoon.
"Näemme pitkän aikavälin kasvupotentiaalia Yhdysvalloissa. Maa on kokemassa uuden teollistumisen aikakauden”, Luxid Groupin toimitusjohtaja Pasi Voho sanoo.
“Markkinointi ja myynti ovat keskeisessä asemassa yritysjohtajien päivittäisellä asialistalla Yhdysvalloissa. Tämä tarjoaa erinomaisen mahdollisuuden suomalaiselle teknologiayritykselle vastata yritysten tarpeisiin automaation ja ennakoivien kyvykkyyksien avulla."
TriComB2B laajentaa Luxidin tarjoomaa viestinnän palveluissa sekä vahvistaa yhtiön asiantuntemusta brändistrategiassa, luovassa työssä ja digitaalisessa mediassa. Lisäksi yrityskauppa tukee Luxidin ratkaisukykyä markkinointiteknologian optimoinnissa, data-analytiikassa ja tekoälypohjaisessa ennakoivassa markkinoinnissa.
TriComB2B on yksi toimialansa nopeiten kasvavista yhtiöstä ja valittu 30 parhaimman B2B-markkinointitoimiston joukkoon Yhdysvalloissa.
"Vuonna 2022 ID BBN:n ja Luxusin fuusio loi vahvan dataohjatun markkinoinnin palveluyrityksen (nykyinen Luxid Group), joka vastasi markkinoiden tarpeeseen yksinkertaistaa ja tehostaa digitaalista markkinointia. Strategisena tavoitteenamme oli hyödyntää pitkän aikavälin kasvupotentiaalia Yhdysvalloissa. Yrityskauppa vahvistaa asemaamme B2B-markkinassa ja kiihdyttää kasvua, jonka ID BBN:n ja Luxusin fuusio käynnisti ."
Luxid ja TriComB2B ovat suunnitelleet yhdistymistä yli vuoden ajan.
"Keskustelujen aikana olemme havainneet, että meitä yhdistää intohimo erinomaiseen asiakaskokemukseen ja tulokselliseen tekemiseen", TriComB2B:n perustaja ja Luxidin Yhdysvaltojen liiketoiminnan johtaja Chris Eifert sanoo.
Luxid suunnittelee merkittäviä investointeja yhdysvaltalaiseen tiimiinsä vauhdittaakseen markkinoiden avaamista.
"Luxid ja TriComB2B ovat ainutlaatuisia ja muiden toimistojen kadehtimia työpaikkoja. Uskomme näihin kulttuurisiin tekijöihin, joilla onnistumme saamana parhaat B2B-osaajat kasvumme mahdollistajiksi", Eifert jatkaa.
Yrityskauppojen myötä TriComB2B ottaa käyttöön Luxidin brändin.
Yhdistyneen yrityksen asiakkaisiin kuuluvat muun muassa Dell Technologies, AWS, Visa, Outokumpu, Cummins, Copeland, Flowserve ja Atmus Filtration Technologies.
Luxid Groupin pääkonttori sijaitsee Suomessa. Helsingin ja Turun lisäksi yhtiöllä on toimistot Lontoossa, Austinissa Texasissa ja nyt myös Daytonissa Ohiossa.
Lisätiedot:
Pasi Vohotoimitusjohtaja, Luxid Group
+358 50 563 0220
pasi.voho@luxidgroup.com